Poruszające Bajki o Zachowaniach Społecznych

To cykl dziesięciu 90-minutowych warsztatów. Są one prowadzone przez certyfikowanych trenerów. W skład programu wchodzi również pakietu materiałów dla rodziców i nauczycieli.

Poruszające Bajki o Zachowaniach Społecznych to program skierowany do dzieci z dla klas 1 – 3 Szkoły podstawowej. Przeczytaj o wersji dla przedszkolaków.

Jakie tematy zajęć prowadzimy?

Tematem przewodnim cyklu są relacje rówieśnicze, które z każdym kolejnym rokiem życia dziecka stają się mocniejsze i ważniejsze, by w wieku nastoletnim stać się priorytetowe.

Wierzymy, że pokazywanie konstruktywnych sposobów bycia
ze sobą, mądrego stawiania granic i budowania umiejętności
współpracy procentuje.

Po co nam zasady?

Po co nam zasady? Co pomaga nam ich
przestrzegać? Oto temat przewodni zajęć, dzięki nim klasa może poczuć, co sprzyja im budowaniu dobrych relacji w klasie.

Jak dobrze współpracować ze sobą?

Co jej sprzyja? Jak dobrze współpracować ze sobą? Dzięki tym zajęciom dzieci doświadczają wspólnego sukcesu, co buduje ich przynależność do klasy.

Po co nam emocje?

Czy są emocje dobre i złe? Czemu zazdrościmy rzeczy, które do nas nie należą? Kiedy płaczemy ze szczęścia? Dzięki zajęciom dzieci poszerzają swój słownik emocjonalny, ale lepiej komunikować swoje potrzeby i myśli.

Jak rozmawiać, kiedy się nie zgadzamy?

Dzięki tym zajęciom dzieci poznają narzędzia komunikacyjne prowadzone w duchu Porozumienia bez Przemocy, aby sprawniej rozwiązywać konflikty ze sobą.

Jak rozmawiać, kiedy się pokłóciliśmy?

Podczas warsztatów dzieci trenują nowo poznane narzędzia komunikacyjne inspirowane Porozumieniem bez Przemocy. Dzięki temu mają większą dostępność języka, który buduje mosty, a nie mury.

Po co być asertywnym?

Kiedy mówić NIE, kiedy mówić TAK? Oto zajęcia poświęcone budowaniu relacji opartych na zaufaniu.

Czym różni się samoregulacja od samokontorli?

Co pomaga nam radzić sobie z emocjami? Jak się uspokajać? Dzięki tym zajęciom dzieci wiedzą i potrafią aktywnie wracać do równowagi emocjonalnej, przez co są spokojniejsze na co dzień.

Jak optymistycznie patrzeć na świat?

Co robić, kiedy rzeczy nie układają się po naszej myśli? Co robić, kiedy inni mówią o nas źle? Dzięki tym zajęciom dzieci potrafią optymistycznie wytłumaczyć swoje niepowodzenia, co buduje ich poczucie własnej wartości i chroni przez dużym dyskomfortem psychicznym.

Jak radzić sobie z porażką?

Co robić, kiedy nam nie wyjdzie? Czy zawsze trzeba wygrywać? Dzięki tym zajęciom dzieci potrafią zachować nerwy na wodzy, nawet w przypadku niepowodzenia. Widzą, że porażka jest częścią procesu uczenia się.

Jak radzić sobie z pożegnaniami?

Ostatnie spotkanie dotyczy pożegniania – jak radzić sobie ze stratą? 

Największe korzyści

  • Klasa zostanie zintegrowana, bo pracujemy nad ustaleniem zasad i wartości, które wspierają każde dziecko w klasie.
  • Dzieci będą czuły się bezpiecznie, bo będą wiedziały, kiedy mówić STOP zachowaniom, które nie są OK.
  • Wychowawca będzie wiedział, jaki potencjał drzemie w klasie, zostanie także wyposażony w narzędzia, które wspierają dzieci w rozwiązywaniu konfliktów rówieśniczych.
  • Rodzice będą wiedzieli, jak wspierać swoje dzieci, aby wzmacniać
    w nich sprawczość i samodzielność.
  • Dzieci będą miały fajne wspomnienia z niezapomnianych i niezwykłych warsztatów, które budują nie tylko ich dobre relacje w klasie, ale wspomagają rozwój wyobraźni uczestników zajęć.

 

Poznaj pełną ofertę programu

kontakt@gruntownia.pl