szkolenia

Marzec 31, 2019

 

Szkolenia dla nauczycieli – SŁOWO, RUCH, OBRAZ

szkolenie wprowadzające w techniki dramowe przydatne do pracy z emocjami dzieci w wieku przedszkolnym

elfy-i-fioletowy-potow-wprowadzenie-do-dramy

 

 

 

 

Nasze doświadczenie zostało docenione przez miesięcznik BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Znajduje się tam scenariusz zajęć dramowych, które nauczyciele mogą samodzielnie stosować. Zachęcamy do pobawienia się dramą i złapania bakcyla! Polecamy tekst o elfach i filetowym potworze.

Czym jest drama?

Drama stosowana (ang. applied drama) to metoda pracy z grupą bazująca na naturalnej skłonności ludzi do wcielania się w inne postacie. Pod bezpiecznym płaszczem roli uczestnicy poznają swoje sposoby reagowania, ale i trenują nowe rozwiązania sytuacji konfliktowych. Drama nie bazuje na scenariuszu, ale na improwizacji, dlatego ważne jest, aby wszystko odbywało się w duchu zabawy i spontaniczności. Dopiero wtedy ludzie odkrywają nowe możliwości działania. Czytaj więcej.

Program szkolenia dla nauczycieli:

  • Krótki wstęp teoretyczny o dramie – czym różni się od teatru i od terapii,
  • Pantomima jako narzędzie pracy z emocjami,
  • Prowadzenie rozgrzewek dramowych:
    • Wspomaganie wyrażania emocji
    • Nazywanie emocji
    • Rozróżnianie emocji
    • Aktywizujące i relaksujące grupę,
    • Wprowadzające temat edukacyjny,
    • Pobudzające ekspresję niewerbalną,
    • Pobudzające wyobraźnię,
    • Rozwijające umiejętności leksykalne.
  • Struktura dramy – jak otwierać i zamykać pracę z emocjami.

Organizacja warsztatu i szkolenia dla nauczycieli

  • Czas trwania: od 3 do 8 godzin.
  • Grupa: max. 20 osobowa.
  • Miejsce: szkoła/ przedszkole.
  • Zawsze dwie prowadzące.
  • Możliwość kontaktu po szkoleniowego.

Skontaktuj się z nami!

________________________________________________________________________________________________________________________________

Szkolenia dla rodziców – 4 kroki do satysfakcjonującej relacji z dzieckiem

 

Warsztaty empatycznej komunikacji to cykl czterech spotkań, w trakcie którego przejdziemy przez cztery kroki:

Krok 1 – Wysłuchaj

            Spotkanie, które ma na celu otworzenie się na dziecko, na jego przeżywanie, emocje i myśli. Poznamy technikę odzwierciedlania emocji, czyli rozpoznawania ich i nazywania, by dziecko uczyło się o nich mówić, a w dalszym etapie nad nimi panować.

Krok 2 – Mów językiem serca

            Język serca to klucz do empatycznej komunikacji w rozumieniu Marshala Rosenberga, twórcy komunikacji bez przemocy. Przećwiczymy jak mówić, żeby wyrazić swoje uczucia, myśli, potrzeby, jednocześnie nie raniąc innych.

Krok 3 – Rozwiąż konflikt

            Co robić, jeśli mówimy do dziecka z empatią, a ono odmawia współpracy? Co jeśli wprowadzone systemy motywacyjne zawodzą? Co różni kary od konsekwencji? Jak rozwiązywać konflikty z dzieckiem, w myśl idei „wychowania bez porażek”? Na te pytania znajdziecie odpowiedzi na trzecim spotkaniu.

Krok 4 – Przyłap na dobrym uczynku

            Ostatnie, podsumowujące spotkanie z cyklu. Jak chwalić dziecko, by wspierać jego poczucie własnej wartości? Co mówić, by wzmacniać jego motywację wewnętrzną? Czy chwalenie „nie rozpuści” dziecka? Dlaczego warto, wyszukiwać dobrych uczynków?

Zajęcia są prowadzone przez psychologa, na co dzień pracującego w środowisku przedszkolnym – z dziećmi, ich rodzicami, a także wychowawcami. Warsztaty powstały w oparciu o koncepcję wychowania bez porażek Thomasa Gordona, program Adele Faber i Elaine Mazlish oraz innych propagatorów empatycznej komunikacji, której główną myślą jest szacunek do siebie i drugiego człowieka.

Organizacja warsztatów i szkoleń dla rodziców

  • Czas trwania: 3 godziny każde spotkanie.
  • Terminy: do ustalenia (weekend/ w tygodniu).
  • Grupa: min. 6 – max. 15 osobowa.
  • Miejsce: przedszkole/ sala szkoleniowa w Warszawie.

 

Polecamy szkolenia:

Polecamy szkolenia dla żłobkowych cioć!

szkolenia złobkowe ciocie

 

Skontaktuj się z nami!