Problem w klasie to najczęściej agresja, przemoc, odrzucenie
__________________________________________________________________________________________________
Coraz częściej spotykamy się z problemem w klasie, który już dłużej nie może czekać. Poziom napięcia szkodzi uczeniu się. Tracą na tym wszystkim, ale przede wszystkim dzieci. W takich sytuacjach potrzeba jest interwencja specjalistów.
1 krok – identyfikacja, jaki jest problem w klasie
- Jeszcze przed poprowadzeniem warsztatów dla dzieci spotykamy się z rodzicami. Dowiadujemy się, jaka jest ich perspektywa problemu, co takiego się dzieje, jakie są relacje między dorosłymi.
- Kontaktujemy się z wychowawcami. Rozmawiamy o klasie, jakie są relacje dzieci, jakie kroki zostały podjęte, co możemy zrobić, aby ułatwić prowadzenie lekcji w grupie.
2 krok – diagnoza
- Dwie trenerki (wykształcenie wyższe, kierunkowe: psychologia, pedagogika) prowadzą 2 godzinny warsztat dla wybranej klasy.
- Ogólny scenariusz takiego warsztatu to: zapoznanie się z grupą, ustalenie zasad, ćwiczenie integrujące grupę, ćwiczenie określające poziom komunikacji, ćwiczenie pomocne w określeniu umiejętności współpracy klasy.
- Opracowanie raportu dotyczącego sytuacji w klasie.
3 krok – dalsza interwencja
- Na podstawie diagnozy projektujemy kolejne spotkania, aby problem w klasie został zminimalizowany, rozwiązany, nazwany. Korzystamy ze swojego wieloletniego doświadczenia w pracy z grupami, klasami w nawet bardzo trudnych środowiskach.
- Po każdych zajęciach powstaje krótka notatka o przebiegu zajęć w grupie.
- Prowadzimy ewaluację – na jej podstawie oceniamy skuteczność naszych działań.
________________________________________________________________________________________________________________________________________