Roczny program Poruszające Bajki o Emocjach

Pamiętasz Klaudiusza, o którym pisałam na stronie głównej?

Kiedy miał 25 lat i skończył studia, nie wiedział, co chce robić w życiu i tak trafił do pracy, w której było mu źle, ale z niej nie zrezygnował. Pewnie dalej wykonuje te same obowiązki.

Ale przyjrzyjmy się jego przeszłości. Kiedy miał 18 lat zamykał swój pokój i grał na komputerze. Na jego biurku piętrzył się stos książek. Zerknął do nich na tydzień przed maturą. A na dzień przed egzaminami bardzo długo nie mógł zasnąć. Kolegom powiedział, że grał całą noc w gry.

Sześć lat wcześniej, do jego klasy doszła dziewczyna, która dużo się uczyła. Ale miała śmieszny akcent. Klaudiuszowi to nie przeszkadzało. Ale innym tak. Po roku rodzice przenieśli ją do innej szkoły.

W wieku 8 lat na lekcji Klaudiusz narysował kwiaty. Już nigdy tego nie zrobił. A następnego dnia jego mama została wezwana do szkoły, bo syn pobił kolegę.

Po szkole mama witała go słowami „obiad masz na stole”. I było to swoistego rodzaju powiedzenie „kocham Cię”, które jednak nigdy nie zostało usłyszane. 

Jak widzisz, problemy Kladiusza zaczęły się gdzieś wcześniej. I w każdym momencie można je było skorygować. 

Podczas mojej pracy z pacjentami Centrum Leczenia Nerwic dla Młodzieży w Zagórzu zrozumiałam, że ich problemy zostały usłyszane jakieś 13- 14, a niekiedy nawet 15 lat za późno.  Wtedy zrodziło się we mnie przekonanie, że trzeba działać wcześniej. Dużo wcześniej.

 

I tak rozpoczęła się moja przygoda z programem Poruszające Bajki o Emocjach, który kierujemy do dzieci od 3 roku życia.

 

A dla Twojego dziecka, jakie warsztaty możemy poprowadzić?

EMOCJE

Znasz „czym skorupka za młodu nasiąknie”? Zapewne tak. Zatem nie zwlekaj dłużej i od dzisiaj zacznij przygotowywać dziecko na wyzwania, jakie niesie bycie w grupie rówieśniczej.

Program dedykowany dzieciom od 3 do 5 roku życia.

ZACHOWANIA SPOŁECZNE

Współpracy trzeba się nauczyć, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów również. Możesz wesprzeć swoje dziecko i oszczędzić mu masę cierpienia i zawodu.

Program dedykowany dzieciom od 5 do 9 roku życia.

POSTAWY

Nie żyjemy w próżni. Dziecko prędzej niż później zwróci uwagę na problemy dotyczące np. biedy, ubóstwa, ale także zetknie się z osobami niepełnosprawnymi. Przygotowujemy dzieci do rozumienia złożonych i trudnych tematów społecznych, aby lepiej funkcjonowały w szkole.

Program dedykowany dzieciom od 6 do 9 roku życia.

INTERWENCJE

Czasami w klasie lub grupie przedszkolnej źle się dzieje. Dzieci przestają chcieć chodzić do szkoły lub przedszkola. Zaczynają się kłócić, kłócić i kłócić… Spotyka ich krzywda lub same krzywdzą. Wiemy, że to bardzo trudne. Także dla rodziców. 

Nie jesteście sami! Możemy Wam pomóc.

Program w liczbach

Liczba dzieci biorących udział w programie Poruszające Bajkach o Emocjach

Godzin opowiedzianych bajek

Dorosłych objętych programem Poruszające Bajki o Emocjach

Opinie wychowawczyń

Dzieci chętnie wracały do tematyki w zabawach dowolnych, co wskazuje, że wywarły na nich duże wrażenie.

Wychowawczyni z przedszkola nr 189

Dzięki udziałowi w cyklu bajek o emocjach dzieci poznały różne sposoby uzewnętrzniania swoich uczuć w taki sposób, żeby nie krzywdzić innych.

Wychowawczyni z przedszkola nr 78

Dzieci angażowały się w pomoc bohaterom bajek, wspólnie szukały rozwiązań. Uczyły się umiejętności czekania na swoją kolej!

Wychowawczyni z przedszkola nr 146

Dzieci odniosły duże korzyści, co było zauważalne w ich zachowaniach. Po bajkach dzieci były spokojniejsze. Przyjemniej odnosiły się do siebie, potrafiły wytłumaczyć czyjeś trudne zachowanie.

Wychowawczyni z przedszkola nr 28

Dzieci uzyskały większą świadomość emocji. Nauczyły się rozpoznawać i nazywać emocje, częściej obserwują inne osoby i reagują na emocje innych, były bardzo zainteresowane zajęciami

Wychowawczyni z przedszkola nr 313

Dzieci poznały szereg nieznanych im instrumentów, nauczyły określać się rodzaje dźwięków. 

Wychowawczyni z przedszkola nr 313

Dzieci rozwinęły takie umiejętności jak:

  • oswajanie się z „nową sytuacją”,
  • wypowiadanie się na forum grupy,
  • radzenie sobie w sytuacjach codziennych z naturalnym u dzieci zawstydzeniem,
  • kształtowały umiejętności czekania na swoją kolej,
  • dzielenia się zabawkami.

Dzieci podejmowały próby oceny postępowania bohaterów. Sytuacje przedstawiane, zaobserwowane w bajkach przenosiły na grunt codziennych zabaw, częściej mówiły o tym, co czują, nazywały własne stany emocjonalne.

Wychowawczyni z przedszkola nr 146

Dzieci poznały szereg nieznanych im instrumentów, nauczyły określać się rodzaje dźwięków. 

Wychowawczyni z przedszkola nr 313

NASZ ZESPÓŁ

Jesteśmy grupą psycholożek, pedagożek i trenerek, które swoje umiejętności mogą podeprzeć dyplomami i certyfikatami

MARIA MARUSZCZYK

MARIA MARUSZCZYK

psycholożka, trenerka, właścicielka Gruntowni m.maruszczyk@gruntownia.pl

psycholożka, trenerka, absolwentka SWPS, Szkoły Warsztatu i Treningu Psychologicznego INTRA, Szkoły Dramy Stosowanej, Kursu Interpersonalnego i Podstaw Pomagania Gestalt. Właścicielka Gruntowni.

Karolina Jóźwik

Karolina Jóźwik

psycholożka, trenerka

absolwentka UKSW. Trenerka umiejętności miękkich. Swoje doświadczenie zdobywała pracując w warszawskich NGO.

ALEKSANDRA STOLARSKA

ALEKSANDRA STOLARSKA

psycholożka, trenerka

psycholożka, trenerka, absolwentka UKSW. Doświadczenie zdobywała pracując w organizacjach NGO. Prowadziła warsztaty o tematyce motywacji, mnemotechnik, komunikacji, blended learning, grywalizacji, twórczości, przedsiębiorczości.

Anna Mikucka

Anna Mikucka

psycholożka, trenerka

absolwentka SWPS. Trenerka umiejętności miękkich po szkoleniu w ośrodku INTRA. członkini zarządu Stowarzyszenia Strefa Wzrostu. 

KATARZYNA LEONIEWSKA

KATARZYNA LEONIEWSKA

psycholożka, trenerka

psycholożka, trenerka, absolwentka UW, rocznego studium z zakresu terapii uzależnień oraz Szkoły Treningu Psychologicznego INTRA. Koordynatorka i realizatorka projektu Stowarzyszenia STOP-KLATKA “Z książką w walizce”.

Zorganizuj program w przedszkolu lub szkole swojego dziecka!

Skontaktuj się z nami!

7 + 1 =

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.