W klasie Twojego dziecka prowadzimy Poruszające Bajki o Zachowaniach Społecznych!
Celem naszego programu jest wspieranie relacji rówieśniczych, które z każdym kolejnym rokiem życia dziecka stają się mocniejsze i ważniejsze, by w wieku nastoletnim stać się priorytetowe.
Warsztaty dla dzieci są bezpłatne, ponieważ odbywają się w ramach projektu „Bajki o Emocjach w Śródmieściu”. Jest on sfinansowany przez Urząd Dzielnicy Śródmieście, a realizowany przez Stowarzyszenie MAKAO oraz Gruntownię, która jest partnerem działań.
Z czego składa się program Poruszające Bajki o Zachowaniach Społecznych?
10 warsztatów dla dzieci z klas 1 - 3
Dzieci uwielbiają bajki, opowieści, dlatego też podczas naszych warsztatów wcielają się w role i szukają rozwiązań na pytania: jak współpracować ze sobą? Jak radzić sobie z porażką? Jakie zasady budują pozytywne relacje? Jak rozmawiać, kiedy się nie zgadzamy? Dzięki temu przeżywają różne wyzwania i mają szansę wypracować konstruktywne rozwiązania na przyszłość. Przez to będą wiedziały, jak poradzić sobie z potencjalnymi trudnościami w swoim życiu.
E-book dla rodziców
Czyli ponad 90 stron, które przeprowadzą Cię przez różne wyzwania rodzicielskie. Znajdziesz w nim opisy naszych zajęć, które prowadzimy dla dzieci, propozycje pytań, które możesz skierować po warsztatach, aby dowiedzieć się, czego dziecko nauczyło się podczas zajęć. Znajdziesz tam opowieści na zrelaksowanie Twojego dziecka, jak również pytania skierowane do Ciebie, aby przyjrzeć się swoim przekonaniom i znaleźć swoją ścieżkę rodziecielską.
Materiały dydaktyczne dla nauczycieli
Zabezpieczamy wychowawców na przyszłość. W materiałach dla siebie przeznaczonych znajdą propozycje omówień warsztatów, ale również ćwiczenia do poprowadzenia z dziećmi, aby wzmocnić ich relacje.
Jakie są tematy naszych warsztatów?
Kto prowadzi warsztaty dla dzieci?
Maria Maruszczyk
psycholożka, trenerka, właścicielka Gruntowni m.maruszczyk@gruntownia.pl
psycholożka, trenerka, absolwentka SWPS, Szkoły Warsztatu i Treningu Psychologicznego INTRA, Szkoły Dramy Stosowanej, Kursu Interpersonalnego i Podstaw Pomagania Gestalt. Właścicielka Gruntowni.
Karolina Jóźwik
psycholożka, trenerka
absolwentka UKSW. Trenerka umiejętności miękkich. Swoje doświadczenie zdobywała pracując w warszawskich NGO.
Aleksandra Stolarska
psycholożka, trenerka
psycholożka, trenerka, absolwentka UKSW. Doświadczenie zdobywała pracując w organizacjach NGO. Prowadziła warsztaty o tematyce motywacji, mnemotechnik, komunikacji, blended learning, grywalizacji, twórczości, przedsiębiorczości.
Anna Mikucka
psycholożka, trenerka
absolwentka SWPS. Trenerka umiejętności miękkich po szkoleniu w ośrodku INTRA. członkini zarządu Stowarzyszenia Strefa Wzrostu.
Katarzyna Leoniewska
psycholożka, trenerka
psycholożka, trenerka, absolwentka UW, rocznego studium z zakresu terapii uzależnień oraz Szkoły Treningu Psychologicznego INTRA. Koordynatorka i realizatorka projektu Stowarzyszenia STOP-KLATKA “Z książką w walizce”.
Jakie są najważniejsze korzyści płynące z udziału dziecka w programie?
Zinegrowana klasa!
Klasa zostanie zintegrowana, bo pracujemy nad ustaleniem zasad i wartości, które wspierają każde dziecko w grupie.
Świadomy nauczyciel
Wychowawca będzie wiedział, jaki potencjał drzemie w grupie, zostanie także wyposażony w narzędzia i metody, które wspierają proces grupowy.
Skuteczni rodzice
Dzięki e-bookowi „Jak mądrze wspierać dziecko w szkole?” będziesz wiedzieć, jak wzmacniać w swoim dziecku poczucie sprawczości i samodzielności.