Poruszające Bajki o Emocjach
program, który wspiera dzieci, rodziców i nauczycieli.
Poruszające Bajki o Emocjach
program, który wspiera dzieci, rodziców i nauczycieli.
Poznajmy się

Autorka
MARIA MARUSZCZYK
Jestem absolwentką psychologii, a także m.in. szkoły treningu i warsztatu psychologicznego. Od lat pracuję z grupami, a od kilku ostatnich z przedszkolakami.
Pracując na różnych etapach szkolnictwa, zauważyłam, że większość trudności związanych z nauką związana jest z konfliktami między dziećmi, czyli brakiem umiejętności wyrażania swoich uczuć i potrzeb w sposób konstruktywny. Chcę to zmienić. Chcę, żeby szkoły i przedszkola były miejscem wspierania dzieci, aby mogły poznawać świat, były spokojne i potrafiły radzić sobie z konfliktami z rówieśnikami. Dlatego, wspólnie z Wiolettą Szubą-Franczak, stworzyłam i opracowałam program psychoedukacyjnych „Dramowe bajki o emocjach”.
Integralną częścią programu są bajki o emocjach. Jednak okazało się, że mogą służyć większej licznie rodziców i nauczycieli wychowania przedszkolnego. Mam nadzieję, że skorzystasz z nich i TY.
Podczas mojej pracy z pacjentami Centrum Leczenia Nerwic dla Młodzieży w Zagórzu zrozumiałam, że ich problemy zostały usłyszane jakieś 13- 14, a niekiedy nawet 15 lat za późno. Wtedy zrodziło się we mnie przekonanie, że trzeba działać wcześniej. Dużo wcześniej.
I tak rozpoczęła się moja przygoda z programem Poruszające Bajki o Emocjach, który kierujemy do dzieci od 3 roku życia.
Tematy, którymi się zajmujemy:
EMOCJE
Znasz „czym skorupka za młodu nasiąknie”? Zapewne tak. Zatem nie zwlekaj dłużej i od dzisiaj zacznij przygotowywać dziecko na wyzwania, jakie niesie bycie w grupie rówieśniczej.
Program dedykowany dzieciom od 3 do 5 roku życia.
ZACHOWANIA SPOŁECZNE
Współpracy trzeba się nauczyć, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów również. Możesz wesprzeć swoje dziecko i oszczędzić mu masę cierpienia i zawodu.
Program dedykowany dzieciom od 5 do 9 roku życia.
POSTAWY
Nie żyjemy w próżni. Dziecko prędzej niż później zwróci uwagę na problemy dotyczące np. biedy, ubóstwa, ale także zetknie się z osobami niepełnosprawnymi. Przygotowujemy dzieci do rozumienia złożonych i trudnych tematów społecznych, aby lepiej funkcjonowały w szkole.
Program dedykowany dzieciom od 6 do 9 roku życia.
INTERWENCJE
Czasami w klasie lub grupie przedszkolnej źle się dzieje. Dzieci przestają chcieć chodzić do szkoły lub przedszkola. Zaczynają się kłócić, kłócić i kłócić… Spotyka ich krzywda lub same krzywdzą. Wiemy, że to bardzo trudne. Także dla rodziców.
Nie jesteście sami! Możemy Wam pomóc.
Program w liczbach
Liczba dzieci biorących udział w programie Poruszające Bajkach o Emocjach
Godzin opowiedzianych bajek
Dorosłych objętych programem Poruszające Bajki o Emocjach
Opinie wychowawczyń
Dzieci chętnie wracały do tematyki w zabawach dowolnych, co wskazuje, że wywarły na nich duże wrażenie.
Dzięki udziałowi w cyklu bajek o emocjach dzieci poznały różne sposoby uzewnętrzniania swoich uczuć w taki sposób, żeby nie krzywdzić innych.
Dzieci angażowały się w pomoc bohaterom bajek, wspólnie szukały rozwiązań. Uczyły się umiejętności czekania na swoją kolej!
Dzieci odniosły duże korzyści, co było zauważalne w ich zachowaniach. Po bajkach dzieci były spokojniejsze. Przyjemniej odnosiły się do siebie, potrafiły wytłumaczyć czyjeś trudne zachowanie.
Dzieci uzyskały większą świadomość emocji. Nauczyły się rozpoznawać i nazywać emocje, częściej obserwują inne osoby i reagują na emocje innych, były bardzo zainteresowane zajęciami
Dzieci poznały szereg nieznanych im instrumentów, nauczyły określać się rodzaje dźwięków.
Dzieci rozwinęły takie umiejętności jak:
- oswajanie się z „nową sytuacją”,
- wypowiadanie się na forum grupy,
- radzenie sobie w sytuacjach codziennych z naturalnym u dzieci zawstydzeniem,
- kształtowały umiejętności czekania na swoją kolej,
- dzielenia się zabawkami.
Dzieci podejmowały próby oceny postępowania bohaterów. Sytuacje przedstawiane, zaobserwowane w bajkach przenosiły na grunt codziennych zabaw, częściej mówiły o tym, co czują, nazywały własne stany emocjonalne.
Dzieci poznały szereg nieznanych im instrumentów, nauczyły określać się rodzaje dźwięków.
NASZ ZESPÓŁ
Jesteśmy grupą psycholożek, pedagożek i trenerek, które swoje umiejętności mogą podeprzeć dyplomami i certyfikatami

MARIA MARUSZCZYK
psycholożka, trenerka, właścicielka Gruntowni m.maruszczyk@gruntownia.pl
psycholożka, trenerka, absolwentka SWPS, Szkoły Warsztatu i Treningu Psychologicznego INTRA, Szkoły Dramy Stosowanej, Kursu Interpersonalnego i Podstaw Pomagania Gestalt. Właścicielka Gruntowni.

Karolina Jóźwik
psycholożka, trenerka
absolwentka UKSW. Trenerka umiejętności miękkich. Swoje doświadczenie zdobywała pracując w warszawskich NGO.

ALEKSANDRA STOLARSKA
psycholożka, trenerka
psycholożka, trenerka, absolwentka UKSW. Doświadczenie zdobywała pracując w organizacjach NGO. Prowadziła warsztaty o tematyce motywacji, mnemotechnik, komunikacji, blended learning, grywalizacji, twórczości, przedsiębiorczości.

Anna Mikucka
psycholożka, trenerka
absolwentka SWPS. Trenerka umiejętności miękkich po szkoleniu w ośrodku INTRA. członkini zarządu Stowarzyszenia Strefa Wzrostu.

KATARZYNA LEONIEWSKA
psycholożka, trenerka
psycholożka, trenerka, absolwentka UW, rocznego studium z zakresu terapii uzależnień oraz Szkoły Treningu Psychologicznego INTRA. Koordynatorka i realizatorka projektu Stowarzyszenia STOP-KLATKA “Z książką w walizce”.