Poruszające Bajki o Emocjach

program, który wspiera dzieci, rodziców i nauczycieli.

Poruszające Bajki o Emocjach

program, który wspiera dzieci, rodziców i nauczycieli.

Poznajmy się

maria maruszczyk

Autorka

MARIA MARUSZCZYK

Jestem absolwentką psychologii, a także m.in. szkoły treningu i warsztatu psychologicznego. Od lat pracuję z grupami, a od kilku ostatnich z przedszkolakami.
Pracując na różnych etapach szkolnictwa, zauważyłam, że większość trudności związanych z nauką związana jest z konfliktami między dziećmi, czyli brakiem umiejętności wyrażania swoich uczuć i potrzeb w sposób konstruktywny. Chcę to zmienić. Chcę, żeby szkoły i przedszkola były miejscem wspierania dzieci, aby mogły poznawać świat, były spokojne i potrafiły radzić sobie z konfliktami z rówieśnikami. Dlatego, wspólnie z Wiolettą Szubą-Franczak, stworzyłam i opracowałam program psychoedukacyjnych „Dramowe bajki o emocjach”.
Integralną częścią programu są bajki o emocjach. Jednak okazało się, że mogą służyć większej licznie rodziców i nauczycieli wychowania przedszkolnego. Mam nadzieję, że skorzystasz z nich i TY.

Podczas mojej pracy z pacjentami Centrum Leczenia Nerwic dla Młodzieży w Zagórzu zrozumiałam, że ich problemy zostały usłyszane jakieś 13- 14, a niekiedy nawet 15 lat za późno.  Wtedy zrodziło się we mnie przekonanie, że trzeba działać wcześniej. Dużo wcześniej.

 

I tak rozpoczęła się moja przygoda z programem Poruszające Bajki o Emocjach, który kierujemy do dzieci od 3 roku życia.

 

Tematy, którymi się zajmujemy:

EMOCJE

Znasz „czym skorupka za młodu nasiąknie”? Zapewne tak. Zatem nie zwlekaj dłużej i od dzisiaj zacznij przygotowywać dziecko na wyzwania, jakie niesie bycie w grupie rówieśniczej.

Program dedykowany dzieciom od 3 do 5 roku życia.

ZACHOWANIA SPOŁECZNE

Współpracy trzeba się nauczyć, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów również. Możesz wesprzeć swoje dziecko i oszczędzić mu masę cierpienia i zawodu.

Program dedykowany dzieciom od 5 do 9 roku życia.

POSTAWY

Nie żyjemy w próżni. Dziecko prędzej niż później zwróci uwagę na problemy dotyczące np. biedy, ubóstwa, ale także zetknie się z osobami niepełnosprawnymi. Przygotowujemy dzieci do rozumienia złożonych i trudnych tematów społecznych, aby lepiej funkcjonowały w szkole.

Program dedykowany dzieciom od 6 do 9 roku życia.

INTERWENCJE

Czasami w klasie lub grupie przedszkolnej źle się dzieje. Dzieci przestają chcieć chodzić do szkoły lub przedszkola. Zaczynają się kłócić, kłócić i kłócić… Spotyka ich krzywda lub same krzywdzą. Wiemy, że to bardzo trudne. Także dla rodziców. 

Nie jesteście sami! Możemy Wam pomóc.

Program w liczbach

Liczba dzieci biorących udział w programie Poruszające Bajkach o Emocjach

Godzin opowiedzianych bajek

Dorosłych objętych programem Poruszające Bajki o Emocjach

Opinie wychowawczyń

Dzieci chętnie wracały do tematyki w zabawach dowolnych, co wskazuje, że wywarły na nich duże wrażenie.

Wychowawczyni z przedszkola nr 189

Dzięki udziałowi w cyklu bajek o emocjach dzieci poznały różne sposoby uzewnętrzniania swoich uczuć w taki sposób, żeby nie krzywdzić innych.

Wychowawczyni z przedszkola nr 78

Dzieci angażowały się w pomoc bohaterom bajek, wspólnie szukały rozwiązań. Uczyły się umiejętności czekania na swoją kolej!

Wychowawczyni z przedszkola nr 146

Dzieci odniosły duże korzyści, co było zauważalne w ich zachowaniach. Po bajkach dzieci były spokojniejsze. Przyjemniej odnosiły się do siebie, potrafiły wytłumaczyć czyjeś trudne zachowanie.

Wychowawczyni z przedszkola nr 28

Dzieci uzyskały większą świadomość emocji. Nauczyły się rozpoznawać i nazywać emocje, częściej obserwują inne osoby i reagują na emocje innych, były bardzo zainteresowane zajęciami

Wychowawczyni z przedszkola nr 313

Dzieci poznały szereg nieznanych im instrumentów, nauczyły określać się rodzaje dźwięków. 

Wychowawczyni z przedszkola nr 313

Dzieci rozwinęły takie umiejętności jak:

  • oswajanie się z „nową sytuacją”,
  • wypowiadanie się na forum grupy,
  • radzenie sobie w sytuacjach codziennych z naturalnym u dzieci zawstydzeniem,
  • kształtowały umiejętności czekania na swoją kolej,
  • dzielenia się zabawkami.

Dzieci podejmowały próby oceny postępowania bohaterów. Sytuacje przedstawiane, zaobserwowane w bajkach przenosiły na grunt codziennych zabaw, częściej mówiły o tym, co czują, nazywały własne stany emocjonalne.

Wychowawczyni z przedszkola nr 146

Dzieci poznały szereg nieznanych im instrumentów, nauczyły określać się rodzaje dźwięków. 

Wychowawczyni z przedszkola nr 313

NASZ ZESPÓŁ

Jesteśmy grupą psycholożek, pedagożek i trenerek, które swoje umiejętności mogą podeprzeć dyplomami i certyfikatami

MARIA MARUSZCZYK

MARIA MARUSZCZYK

psycholożka, trenerka, właścicielka Gruntowni m.maruszczyk@gruntownia.pl

psycholożka, trenerka, absolwentka SWPS, Szkoły Warsztatu i Treningu Psychologicznego INTRA, Szkoły Dramy Stosowanej, Kursu Interpersonalnego i Podstaw Pomagania Gestalt. Właścicielka Gruntowni.

Karolina Jóźwik

Karolina Jóźwik

psycholożka, trenerka

absolwentka UKSW. Trenerka umiejętności miękkich. Swoje doświadczenie zdobywała pracując w warszawskich NGO.

ALEKSANDRA STOLARSKA

ALEKSANDRA STOLARSKA

psycholożka, trenerka

psycholożka, trenerka, absolwentka UKSW. Doświadczenie zdobywała pracując w organizacjach NGO. Prowadziła warsztaty o tematyce motywacji, mnemotechnik, komunikacji, blended learning, grywalizacji, twórczości, przedsiębiorczości.

Anna Mikucka

Anna Mikucka

psycholożka, trenerka

absolwentka SWPS. Trenerka umiejętności miękkich po szkoleniu w ośrodku INTRA. członkini zarządu Stowarzyszenia Strefa Wzrostu. 

KATARZYNA LEONIEWSKA

KATARZYNA LEONIEWSKA

psycholożka, trenerka

psycholożka, trenerka, absolwentka UW, rocznego studium z zakresu terapii uzależnień oraz Szkoły Treningu Psychologicznego INTRA. Koordynatorka i realizatorka projektu Stowarzyszenia STOP-KLATKA “Z książką w walizce”.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.