Dramowe bajki o emocjach 

Przyszłość Twojego dziecka to nie tylko wiedza, nauka, szkoła, ale przede wszystkim kontakty z innymi ludźmi. To jak będzie umiało budować relacje z otaczającymi ludźmi. Im wcześniej je nauczysz, JAK dbać o siebie i o innych, tym większa szansa, że będzie szczęśliwym człowiekiem.

 

Z czego składają się nasze bajki?

DRAMA

DRAMOWE – ponieważ dzieci spontanicznie odgrywają w swojej zabawie różne role, bawią się w „dom”, „piratów”, a teatr i drama stwarzają możliwości wykorzystania tej umiejętności do nauki m.in. umiejętności społecznych.

w

OPOWIEŚCI

Dzieci  uwielbiają fantastyczne historie i najlepiej uczą się przez zabawę! Dodatkowo opowieść jest zapamiętywana, ponieważ od setek tysięcy lat, to właśnie opowiadania były głównym nośnikiem wiedzy. 

EMOCJE

ponieważ wiedza o uczuciach nie jest instynktowna. Każdy z nas doznaje całej palety emocji każdego dnia, ale nie zawsze wiemy, jak pokazać je w taki sposób, aby nie ranić siebie i innych. A komuś kto ma zaledwie kilka lat, jest jeszcze trudniej.

O czym są nasze bajki?

Zazdrość

Karawana przemierza pustynię. Każdy z jej uczestników niesie zabawki dla dzieci z dalekich krain. Czy uda im się przejść spokojnie? Czy spotkają Zielonego Księcia, który kradnie zabawki napotkanym karawanom? Czemu się tak zachowuje?

Strach

Indiańskie plemię Błyszczące Strzały od kilku tygodni prosi o deszcz. Jednak ciągle panuje susza. Ależ zaraz! Podczas wspólnego przywoływania deszczu  nie ma Cichej Trawy? Gdzie się podziewa? Czemu nie przychodzi na wieczorne prośby?

Smutek

Zwierzątka w Dębowym Lesie bawią się doskonale. Jednak podczas zajęć w ich przedszkolu orientują się, że brakuje Wilczki. Czy odnajdą swoją przyjaciółkę? Czy pomogą jej poradzić sobie ze smutkiem?

Frustracja

Dyzio wraz z kolegami górnikami pracują w kopalni cały dzień. Kiedy czas opóścic ciemne i ciasne korytarze trzeba ustawić się w kolejkę do windy. Dyzio tego nie umie. Przepycha się, chcą być zawsze pierwszy. Co na to inni górnicy? Czy uda im się pomóc Dyziowi poradzić sobie z frustracją?

Złość

Podróżnicy zwiedzają ciekawe krainy. Docierają również do wyspy, którą rządzi Królowa Szarlotka. Czemuż jej poddani są smutni i wystraszeni? Czy Podróżnicy pomogą mieszkańcom uporać się z problemem, jaki trafi Królową?

Radość

Kalimba, dziewczyna o niebieskich włosach postanawia sprawdzić, co słychac u jej starch znajomych: Cichej Trawy, Dyzia, czy Zajączka. Jak wygląda ich życie, kiedy już potrafia radzić sobie z trudnymi uczuciami?

Rozczarowanie

W Fabryce Św. Mikołaja Elfy i Krasnoludki pracowicie pakują zrobione przez siebie zabawki. Trzeba przecież, aby każde dziecko otrzymało prezent pod choinkę. Św. Mikołaj jednak obwieszcza, że muszą przerwać pracę, ponieważ otrzymał bardzo osobliwy list. Co w nim jest? 

Duma

W dalekich Chinach jest klasztor, gdzie szkolą się wojownicy i wojowniczki Dobra. Ich Wielki Mistrz wyznaczył przed nimi dzisiaj trudne zadania, lecz dzięki nim będą umieli rozróżnić dumę od szczęścia. Czy im się to uda?

Jak wygląda cały program?

  • NAUCZYCIELE oraz RODZICE otrzymują MATERIAŁY DYDAKTYCZNE (w sumie ok. 30 stron). Zawierają one wprowadzenie w tematykę danej emocji, wskazówki do dalszej pracy, zestaw ćwiczeń dla nauczycieli oraz ćwiczenia dla rodziców.
  • Wychowawcy oraz rodzice otrzymują BAJKI DO POCZYTANIA, które kontynuują tematykę warsztatów.
  • Dzieci otrzymuję KOLOROWANKĘ o emocjach w formacie A3.

 

  • Miejsce realizacji – przedszkole, szkoła,
  • Bajki prowadzone są w grupach do 25 dzieci,
  • Czas trwania jednej bajki dla jednej grupy: 45 – 60 min.
  • Każde zajęcia prowadzą dwie trenerki (wykształcenie kierunkowe- psychologia, pedagogika)
  • Bajki prowadzimy na terenie Warszawy i okolic.
  • Cena zależna jest od liczby grup i podlega negoc

 

 

  • Dzieci grają na ciekawych instrumentach intuicyjnych tj. tingsze, bębny oceaniczne, kije deszczowe, kubki burzowe i wiele, wiele innych.
  • W cenie warsztatów jest ubezpieczenie zestawu.
  • W razie wyrządzonej szkody rodzice, ani placówka nie są obciążone kosztami.
  • Zapewniamy niezbędne materiały: rekwizyty teatralne, materiały plastyczne.
  • Spotkania z rodzicami
  • Warsztaty z rodzicami
  • Spotkania z kadrą pedagogiczną
  • Warsztaty dla kadry pedagogicznej
  • Konsultacje postępów programu z wychowawczyniami
  • Ewaluacja warsztatów – wywiady prowadzone przed i po bajkach,
  • Ankiety dla nauczycielek,
  • Ankiety po szkoleniu dla rodziców
  • Raport ewaluacji!

Nie czekaj - bądź prekursorem edukacji emocjonalnej w przedszkolu lub szkole twojego dziecka!

Dziecko dorasta szybciej, niż nam się zdaje. Niestety! To, co jest na prawdę ważne z perspektywy czasu, to bliskość i autentyczność. Nie pozwól, abyś za 10 lat twoja relacja z dzieckiem kończyła się na suchym mówieniu sobie „dzień dobry” w drzwiach.

Skąd wiemy, że program działa?

Raport dr gajdy z akademii Pedagogiki Specjalnej

Dr Gajda z Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie wraz z zespołem swoich współpracowniczek postanowiła zbadać wpływ naszych bajek na inteligencję emocjonalną dzieci. Okazało się, że dzieci po naszych bajkach potrafiły lepiej nazywać emocje oraz trafniej rozpoznawać sytuacje społeczne od dzieci, które nie brały udziału w naszym programie!

Ewaluacja programu w dzielnicy Włochy

Pobierz raport